Wednesday, 20 April 2011

JAngan Terlalu Susah Hati....

Posted by Nur Ayuni at 09:31 2 comments Links to this post

Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia. 
Akhirat itu lebih utama
dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya
  

Jangan sengaja lewatkan solat. 
Perbuatan ini Allah tidak suka.
Kalau tertidur lain cerita. 
  


Jangan 
tidur selepas solat Subuh, nanti 
rezeki mahal(kerana berpagi-pagi itu membuka pintu  berkat).
 


Jangan makan tanpa membacaBISMILLAH dan doa makan. 
Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.


Jangan 
keluar rumah 
tanpa niat untuk membuat kebaikan.
Takut-takut kita mati dalam
perjalanan. 


Jangan 
biarkan mata liar di perjalanan. 
Nanti hati kita gelap diselaputi dosa. 


Jangan menangguh taubat bila berbuat 
dosa kerana mati boleh datang
bila-bila masa. 


Jangan 
ego untuk meminta maaf pada 
ibu bapa dan sesama manusia
kalau memang kita bersalah.. 


Jangan
 
mengumpat sesama rakan 
taulan. Nanti rosak persahabatan kita
hilang bahagia. 


Jangan 
lupa bergantung kepada ALLAH 
dalam setiap kerja kita.  Nanti kita sombong apabila berjaya.
Kalau gagal kecewa pula. 


Jangan 
bakhil untuk bersedekah. 
Sedekah itu memanjangkan umur
dan memurahkan rezeki kita. 


Jangan 
banyak ketawa. Nanti mati jiwa. 


Jangan 
biasakan berbohong, kerana ia adalah 
ciri-ciri munafik dan
menghilangkan kasih orang kepada kita. 


Jangan 
suka menganiaya manusia atau haiwan. Doa 
makhluk yang teraniaya
cepat dimakbulkan ALLAH. 






Jangan 
mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN. 
Sebab semuanya untuk keselamatan kita. ALLAH lebih tahu apa yang terbaik
untuk hamba ciptaanNya. 



ps: tapi yang jgn tu ler yang kite selalu buat kan..huuuu..

Monday, 18 April 2011

Sbg tanda kusayang kamu..............

Posted by Nur Ayuni at 15:37 0 comments Links to this post

Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak Lima (5) Kali .. 

1. Aku rumah yang terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu membaca   Al-Quran. 
2. Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu solat malam. 
3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu,bawalah amal soleh yang menjadi hamparan. 
4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar . 
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyaklah bacaan 
'Laa ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah', supaya kamu dapat jawapan kepadanya. 



Lima Jenis Racun dan Lima Penawarnya .... 
1. Dunia itu racun, zuhud itu ubatnya.
2. Harta itu racun, zakat itu ubatnya.
3. Perkataan yang sia-sia itu racun, zikir itu ubatnya.
4. Seluruh umur itu racun, taat itu ubatnya.
5. Seluruh tahun itu racun, Ramadhan itu ubatnya. 



Nabi Muhammad S.A.W bersabda: 
Ada 4 di pandang sebagai ibu, iaitu : 
1. Ibu dari segala UBAT adalah SEDIKIT MAKAN . 
2. Ibu dari segala ADAB adalah SEDIKIT BERBICARA. 
3. Ibu dari segala IBADAT adalah TAKUT BUAT DOSA. 
4. Ibu dari segala CITA CITA adalah SABAR. 



Orang Yang Tidak Melakukan Solat: 
Subuh  : Dijauhkan cahaya muka yang bersinar
Zuhor  : Tidak diberikan berkah dalam rezekinya
Asar     : Dijauhkan dari kesihatan/kekuatan
Maghrib : Tidak diberi santunan oleh anak-anaknya.
Isyak : Dijauhkan kedamaian dalam tidurnya 

Sunday, 17 April 2011

cedeyyh

Posted by Nur Ayuni at 12:21 0 comments Links to this post

nak majuk ngan encet FB leh tak???
majuk pon..
macam la encet FB nak pujuk i nih...huh..

Encet FB!..saya nak tanya asallll saya paste link album kat group iklan x kuar gambor?
nape?  nape?  nape?
dari semalam lagi..
puass godek2 dah..x dpt kesan lagi punca nye..
tolong la encet FB oiii..

debusss...debusss...debuss encet FB!

Saturday, 16 April 2011

Proton Pahlawan Series

Posted by Nur Ayuni at 12:55 0 comments Links to this post
Ada sesiapa yang beli kereta?

kat bawah ni byk pilihan..pilih la satu..;)













dan...


Tak sempat masuk show room. Kena sumpah. !...

Friday, 15 April 2011

SHARING IS CARING....

Posted by Nur Ayuni at 18:04 0 comments Links to this post
Saat Anda membwa Al-Quran, syaitan biasa-biasa saja...tengok je.. 
Saat Anda membukanya, syaitan mulai curiga. 
Saat Anda membacanya, ia resah dan gelisah. 
Saat Anda memahaminya, ia kejang kejangan. 
Saat Anda mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan sehari-hari. ia stroke. ............Teruskn membaca & mengamalknnya agar syaitan terus stroke . 
Saat Anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya. Syaitan kata "jgn SEBARKAN, kerana ia tidak penting langsung !" 
~~SEBAR2KAN LAH~~ Jangan dengar bisikan syaitan……



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LiNk SeteRusnye

 

~Pink d HaTi kU~ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal