Sunday, 20 February 2011

MenTor..OH Mentor

Posted by Nur Ayuni at 23:29
Tadi yuni tengok program mentor kat TV3..
ermmm...macam mana nak cakap yea??

Sebenar nye yuni tabik spring gak la kat peserta2 ujibakat mentor ni..
Mereka ada keyakinan diri yang tinggi untuk berhadapan dengan orang2 'fofular' walau pon.....tau2 je la kan..huhu

kadang2 terfikir gak..
sesetengah mereka sedar ke tak diaorang berbakat atau tidak..
atau..
saje2 untuk memcuba..
tapi..
tak leh cakap gak...sbb ader yg x der bakat masih memujuk rayu nak jadi protege..masalah gak tu!
itu maknanye dia org tak sedar yg diaorag x de bakat sebenarnye..cian lak!

erm...
tapi kan..tengok program tadi 
buat yuni terfikir hidup kita sebagai manusia nie..
macam2 dugaan yg kita mesti lalui di muka bumi nie
lain orang lain pulak dugaan nye..

yang pasti kita x boleh sama sekali lari dari dugaan itu..
apa yg terbaik ialah menghadapi nye dengan iman, hanya iman lah yang akan memandu  akal fikiran kita untuk memilih cara hidup yg betul..
yeake?
pandai2 lak ai!
huhuhu

Kesimpulan nyer disini..
Menonton program tu tadi buat yuni..
KETAWA..dah semesti nyerrr!
MALU?? aik! yuni lak yg malu...
MENANGIS..........jiwa sensitif la kater kan..ahakk!
ala..yang time KAK PAH tu..ader sorang tu dia cite semua org cakap dia ni bernasib malang..dia cakap lagi dia p ujibakat tu bukan niat untuk jadi protege tapi untuk membuktikan kepada orang yang dia berani dan ade keyakinan untuk buat aper yang dia nak..
Lepas abis nyanyi..
of coz KAK PAH x pilih..huhu..tau2 je la yea nape..malas nak citer!
keluar dari bilik tu dia cakap yang pertemuan dia dengan KAK PAH tu amat berertii kerana KAK PAH buat dia berasa dia tu BERNILAI! 
air mata yuni pon menitis..huhu
terharu ke apa..ntah la..haha

ok la..nak layan MERLIN lak..
babai


0 comments on "MenTor..OH Mentor"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LiNk SeteRusnye

 

~Pink d HaTi kU~ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal