Tuesday, 15 March 2011

Petua Dapur

Posted by Nur Ayuni at 09:39
Hari nie yuni nak kongsi petua didapur yea..
mungkin ader yang dah tau kot..

Semalam sinki dapur tersumbat..
pam punya pam x mau jalan gak..
so yuni guna kan cara terakhir..huhuhu

jeng..jeng..jeng...

yuni taburkan garam kat dalam lubang sinki tu..
lebih kurang tiga sudu besar..
tak kisah la garam halus ke garam kasar ke garam bukit ke..
asal namanye garam..
biarkan dalam 10 minit gitu..
sambil2 tu korang masak air panas..

bila air tu dah batul2 panas
curahkan kedalam lubang sinki tu..
tadaaaaa!
sinki x sumbat2 lagi dah..
lancar jerrrr..=)


4 comments on "Petua Dapur"

Nonie on 15 March 2011 at 14:35 said...

letakkan air panas pun blh jgk yuni:)

Nur Ayuni on 15 March 2011 at 15:21 said...

aha..boleh gak..janji line clear..hehe

Kak Eiza on 15 March 2011 at 17:16 said...

Mama selalu gak alami sink tersumbat tapi lps mak bgtau jgn sesekali tuangkan air panas ke dalam apa2 lubang .. terus xbuat...nanti kita akan diganggu oleh mahkluk yg dok menumpang dlm tu... hehe.. terus jadi seram :)

Nur Ayuni on 15 March 2011 at 17:39 said...

ape mahkluk tu mama? aha..seram lak dengar..tapi yuni banyak kali dah wat cam tu..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LiNk SeteRusnye

 

~Pink d HaTi kU~ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal